Adreça: Plaça de l’1 d’Octubre Nº 1
Codi Postal: 17137
Telèfon: 972 78 80 82
Fax: 972 76 50 31
E-mail: ajuntament@viladamat.cat
Horari d’atenció al públic :
Dilluns |
Dimarts |
Dimecres |
Dijous |
Divendres |
|
Matí |
de 9h a 13h |
de 9h a 13h |
de 9h a 13h |
de 9h a 13h |
de 9h a 13h |
Tarda |
|
DOLORS PONS. Alcaldia, gestió, transparència i participació
- Col·laboració amb totes les regidories.
- Coordinar tot el procés per a obrir el Centre cívic.
- Coordinació del procés per fer cessió d’ús del terreny del carrer dels Horts.
- Elaboració dels pressupostos anuals.
- Coordinar la redacció del Butlletí d’informació municipal.
- Plans de Participació i consultes populars.
- Reunions amb l’arquitecte municipal.
Horari d’atenció: demanar cita prèvia a ajuntament@viladamat.cat
MIA GASULL. Urbanisme i àmbit rural
- Reunions amb l’arquitecte municipal.
- Camins, torrents i rieres.
- Enllaç amb l’Agrupació de Defensa Forestal (ADF).
- Coordinació amb els agutzils. Manteniment i ordenació dels carrers: bancs al carrer, taules sota les moreres del local social, neteja, pàrquings públics,…
- Coordinar les brigades voluntàries (neteja fonts,…)
- Control i seguiment de neteja de parcel·les.
Horari d’atenció: demanar cita prèvia a ajuntament@viladamat.cat
MONTSE NADAL. Escola i educació
- Coordinació del casal d’estiu per a la mainada i joves.
- Relacions amb el Departament d’Educació.
- Consell Municipal d’Infants.
- Relacions amb l’escola i l’AFA: ajudes, consell escolar municipal, consell escolar de la ZER.
- Coordinació de les activitats relacionades amb la dinamització de la biblioteca.
- Control de la neteja i manteniment de l’escola.
Horari d’atenció: demanar cita prèvia a ajuntament@viladamat.cat
JORDI MASPOCH. Transició energètica, ecològica i serveis
- Coordinació de la recollida porta a porta de la matèria orgànica a tot el poble.
- Gestió de la recollida porta a porta de la resta de residus.
- Fomentar la creació d’una cooperativa per implementar noves fonts d’energia renovable i anar avançant cap a la sobirania energètica.
- Renovació de la xarxa d’aigua potable.
- Municipalització de la gestió de l’aigua.
- Parcs infantils.
- Manteniment d’enllumenat de carrers, jardins, parcs i cementiri i substitució de faroles led.
- Control i seguiment de: contenidors, deixalleria, compostadors i xarxes d’aigua i clavegueram.
- Relacions amb Agbar.
Horari d’atenció: demanar cita prèvia a ajuntament@viladamat.cat
DANI HERNÀNDEZ. Equipaments, cultura, comerç i patrimoni
- Consolidació, millora i ampliació de les activitats culturals.
- Foment de la lectura entre els joves i promoció de la cultura popular catalana.
- Recuperació de la memòria històrica.
- Promoure la recuperació del mercat setmanal.
- Control, manteniment, gestió i dinamització de les activitats del local social, ateneu i de la zona camp de futbol:
- Gestió i manteniment dels vestidors.
- Gestió i manteniment del magatzem.
- Control de: llums, aigua, calefacció, sal, etc.
- Coordinació de les activitats promocionades per l’ajuntament amb la dinamitzadora cultural:
- Activitats lúdiques, tradicionals i culturals diverses: cultura a la fresca, fira, brunyolada, carnaval infantil, Diada Nacional de Catalunya, Sant Joan: taules, cadires, coca, cava, música, etc. Nadal: muntatge llums de Nadal.
- Recolzament als establiments comercials i turístics.
- Coordinació de la comunicació de l’Ajuntament: xarxes socials, web, revista Terra de Lluerts, etc.
- Gestió de les consultes populars on line.
Horari d’atenció: demanar cita prèvia a ajuntament@viladamat.cat
GEMMA LLANES. Aspectes socials
- Coordinació de les activitats al centre cívic.
- Coordinació, juntament amb la dinamitzadora cultural, dels activitats amb la gent gran.
- Creació del Consell Municipal de la Gent Gran.
- Homenatge a la gent gran.
- Control del servei de transport adaptat.
- Coordinació per a la participació en les activitats organitzades per totes les entitats i associacions del poble.
- Coordinació amb els pobles veïns per exigir un servei de transport públic fins a l’estació de tren de Camallera. I exigir el compliment de l’acord del Parlament per fer de Camallera una parada de trens de mitja distància.
- Celebració 8M i 25N.
- Reunions amb l’ABS (CAP de l’Escala i Fundació Salut Empordà).
Horari d’atenció: demanar cita prèvia a ajuntament@viladamat.cat
BERTU GARANGOU. Joves, festes i esports
- Enfortir les activitats destinades a l’espai jove.
- Habitatges per a joves al triangle: contacte amb joves.
- Relacions amb el CF Viladamat i amb el futbol base l’Empordanet.
- Promocionar activitats esportives per a totes les edats i gèneres.
- Festes:
- Festa major: lloguer lavabos, neteja, seguretat, punt lila, generador, avisar lampista, feina de la brigada, coordinació amb Sant Felius, parades de firaires,…
- Festa d’hivern: programació actes, contactes amb grups musicals, coordinació del Viladamat desafina, etc.
Horari d’atenció: demanar cita prèvia a ajuntament@viladamat.cat
Si vols enviar un correu electrònic ho pots fer a ajuntament@viladamat.cat
Atribucions de l’equip de govern
L’equip de govern té les atribucions següents:
a) Dirigir el govern i l’administració municipal.
b) Representar l’ajuntament.
c) Convocar les sessions del ple, llevat dels casos que preveuen aquesta Llei i la legislació electoral general, de la junta de govern local, i de qualssevol altres òrgans municipals quan així s’estableixi en una disposició legal o reglamentària, i decidir els empats amb vot de qualitat.
d) Dirigir, inspeccionar i impulsar els serveis i obres municipals.
e) Dictar bans.
f) Desenvolupar la gestió econòmica d’acord amb el pressupost aprovat, disposar despeses dins els límits de la seva competència, concertar operacions de crèdit, amb exclusió de les que preveu l’article 158.5 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les hisendes locals, sempre que aquelles estiguin previstes al pressupost i el seu import acumulat dins de cada exercici econòmic no superi el 10 per cent dels seus recursos ordinaris, llevat de les de tresoreria que li corresponen quan l’import acumulat de les operacions vives en cada moment no superi el 15 per cent dels ingressos corrents liquidats en l’exercici anterior, ordenar pagaments i retre comptes; tot això de conformitat amb el que disposa la Llei reguladora de les hisendes locals.
g) Aprovar l’oferta d’ocupació pública d’acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel ple, aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball i distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes i periòdiques.
h) Exercir la direcció superior de tot el personal, acordar-ne el nomenament i les sancions, inclosa la separació del servei dels funcionaris de la corporació i l’acomiadament del personal laboral, i donar-ne compte al ple, en aquests dos últims casos, en la primera sessió que faci. Aquesta atribució s’entén sense perjudici del que disposen els articles 99.1 i 3 d’aquesta Llei.
i) Les aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al ple, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d’urbanització.
j) Exercir les accions judicials i administratives i defensar l’ajuntament en les matèries de competència seva, fins i tot quan les ha delegat en un altre òrgan i, en cas d’urgència, en matèries de la competència del ple, i en aquest cas donar-ne compte al ple en la primera sessió que faci perquè ho ratifiqui.
k) La iniciativa per proposar al ple la declaració de lesivitat en matèries de la competència de l’alcaldia.
l) Adoptar col·lectivament, i sota la seva responsabilitat, en cas de catàstrofe o d’infortunis públics o greu risc d’aquests, les mesures necessàries i adequades, i donar-ne compte immediatament al ple.
m) Sancionar les faltes de desobediència a la seva autoritat o per infracció de les ordenances municipals, excepte en els casos en què aquesta facultat estigui atribuïda a altres òrgans.
n) Les contractacions i concessions de tota classe quan el seu import no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, els sis milions d’euros incloses les de caràcter plurianual, quan la seva durada no sigui de més de quatre anys, sempre que l’import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.
o) Aprovar els projectes d’obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin previstos al pressupost.
p) Adquirir béns i drets quan el seu valor no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost, ni els tres milions d’euros, així com l’alienació del patrimoni que no superi el percentatge ni la quantia indicats als casos següents:
1r La de béns immobles, sempre que estigui prevista al pressupost.
2n La de béns mobles, llevat dels declarats de valor històric o artístic l’alienació dels quals no estigui prevista al pressupost.
q) Atorgar les llicències, llevat que les lleis sectorials ho atribueixin expressament al ple o a la junta de govern local.
r) Ordenar la publicació i l’execució dels acords de l’ajuntament i fer-los complir.
s) Les altres que expressament li atribueixin la llei, i les que la legislació de l’Estat o de les comunitats autònomes assignin al municipi i no atribueixin a altres òrgans municipals.
Edicte de convocatòria de les places de monitors pel casal d’estiu
Anunci d’aprovació inicial de la modificació puntual número 1 del POUM
Edicte d’avanç del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal
Edicte d’aprovació inicial d’un projecte d’urbanització (Palauborrell)
Edicte d’avanç del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal
Edicte d’aprovació provisional de la modificació de les ordenances fiscals per a l’exercici 2014
Edicte d’aprovació inicial de l’expedient de modificació de crèdit 1/2013
Edicte d’exposició pública del compte general de l’exercici 2012
Municipi
Història
Plànols i Rutes
Revista municipal Terra de Lluerts
Ajuntament deVILADAMAT
Fem Gran el Nostre Poble
A partir dels anys 60 i 70, amb l’arribada del turisme i la proximitat amb zones de costa, l’economia de Viladamat ha anat evolucionant paulatinament. Actualment encara es conreen els camps però la ramaderia ha anat perdent presència. A dia d’avui doncs es pot dir que la majoria de la població de Viladamat treballa en feines del sector serveis, amb una forta relació amb el turisme.
Llei de Transparència
Empreses
Seguim treballant per a què cada dia en siguin més.
Equipaments
Educació
MUNICIPI DE VILADAMAT
DADES BÀSIQUES
El municipi de Viladamat és un petit poble situat a la plana al·luvial de la dreta del Fluvià, pròxim a la costa. El territori és accidentat a ponent pels turons d’escassa elevació que formen la Serra de Ventalló.Aquesta petita serralada separa les valls del Fluvià i del Ter. El punt més alt d’aquesta serra és el Puig Segalar (179 m sobre el nivell del mar) des d’on es pot veure una magnífica vista de la plana de l’Emporda i sobretot del Golf de Roses...
EL MUNICIPI